Här hittar du en del tips
som gör det lättare
att använda webb-platsen.
Har du hittat ett fel på webbplatsen?
Du kan skicka e-post
till info@nationellavardkompetensradet.se
om det är något fel på webb-platsen.
Få texten uppläst
Du kan lyssna på informationen
som står på webb-platsen.
Då klickar du på ”Lyssna”
som är högst upp på sidan.
Storlek på texten
Om du vill ha större text
ska du klicka på ”Visa”
i din egen webb-läsares meny,
och sedan klicka på ”Teckenstorlek”.
Dölj ditt besök
Vill du inte att någon
ska kunna se på din dator
att du besökt vår webb-plats?
Om du använder en pc
ska du välja ”Verktyg” i menyn.
Välj sedan ”Alternativ”.
Välj ”Ta bort filter”
eller ”Rensa tidigare”.
Om du använder Mac
ska du välja ”Historik”
och sedan ”Rensa historik”
eller ”Töm cache”.